en-UShr-HR
Traži
5. travnja 2020. ..:: Projekti » Projekti u tijeku » Aqua aerobik ::..   Prijava
Projekt Medicinske škole, Šibenik:  „Aqua aerobik – snaga je u vodi"  Projekt Medicinske škole, Šibenik: „Aqua aerobik – snaga je u vodi" Minimiziraj

 
Aqua aerobik - snaga je u vodi
 
Projekt Medicinske škole Šibenik
 

    ŠKOLE SURADNICE:  1. Medicinska škola, Šibenik
2. Srednja škola Pakrac
3. Farmaceutsko- fizioterapeutska škola Beograd
4. Srednja škola Koprivnica
 
Datum prijave:  15. lipnja 2019.
 
VODITELJI PROJEKTA:  1. Hrvoje Petrović (hrvoje.petrovic1@skole.hr), Medicinska škola, Šibenik
2. Matej Visković
(matej.viskovic@gmail.com),
Srednja škola Pakrac
3. Biljana Vasić
(bixy74@gmail.com),
Farmaceutsko-fizioterapeutska škola Beograd
4. Vladimir Obranovic
(vobranovic@gmail.com),
Srednja škola Koprivnica
 
Koordinatori 1. Snežana Žaja (crnica24@gmail.com), Medicinska škola, Šibenik
2. Vesna Božić
(vesnabozic7@gmail.com),
Srednja škola Pakrac
3. Biljana Vasić
(bixy74@gmail.com),
Farmaceutsko-fizioterapeutska škola Beograd
4. Petra Šimunić
(petra.simunic9@skole.hr),
Srednja škola Koprivnica
 
Nositelj Medicinska škola, Šibenik
 
UČENICI
 
1. Karmen Ivanda,  Medicinska škola, Šibenik
2. Tomislav Ivanović
,  Medicinska škola, Šibenik
3. Mislav Rodin
,  Medicinska škola Šibenik
4. Ivo Vrtiprah
,  Medicinska škola Šibenik
5. Ema Žaja
,  Medicinska škola Šibenik
6. Matej Žižak
, Srednja škola Pakrac
7. Domagoj Vonić
, Srednja škola Pakrac
8. Marina Stepanoski
, Farmaceutsko- fizioterapeutska škola Beograd
9. Marija Nikolić
, Farmaceutsko-fizioterapeutska škola Beograd
10. Sara Simonović
, Farmaceutsko-fizioterapeutska škola Beograd
11. Andrijana Stojanović
, Farmaceutsko-fizioterapeutska škola Beograd
12. Karlo Špeh
, Srednja škola Koprivnica
 
Ciljna skupina
 
Učenici srednjih škola uključenih u projekt E-medica, zainteresirani učenici iz raznih škola za sudjelovanje u izradi projekta.
 
Ciljevi projekta: 
 

- Proširiti znanje o važnosti tjelesne aktivnosti u životu kao i u samoj fizioterapiji/rehabilitaciji.
-Objasniti način funkcioniranja aerobnih vježbi u vodi, te kako ih pravilno izvoditi, tj. poboljšati.
- Razviti svijest o prevenciji bolesti uzrokovanim nedostatkom tjelesne aktivnosti
- Pregled stručnih članaka na ovu temu te izrada vježbi kojima se pomoću vode poboljšavaju funkcije lokomotornog i kardiorespiratornog sustava
- Upoznati se sa svim benefitima vode.
 

Zadaci: 
 
- objasniti što su aerobne vježbe i kako se one izvode u vodi
- istaknuti važnost vježbi u vodenom mediju
- uočiti rizične skupine za ozljede
- prikazati kroz vježbe kako prevenirati ozljede nastale nedostatkom tjelesne aktivnosti
- prikazati tj demonstrirati vježbe u bazenu
- naglasiti važnost grupnih vježbi i motivacijski faktor koji one donose.
 
Suradnici
 
Mjesto provedbe - Medicinska škola Šibenik, Wellness centar Hotela Olympia, Vodice i Amadria park Šibenik (Solaris Resort)
 
Vrijeme trajanja (faze) Do ožujka 2020. - 13. Smotre „Dani E-medica 2020.“
 
Očekivani rezultati - Učeničkom suradnjom pokušat će se odgovoriti na pitanje da li je aerobik u vodi važan čimbenik u sportu i aktivnostima svakodnevnog života
- Podizanje razine svijesti o vlastitom zdravlju i poticanje zdravih stilova života.
 
Čimbenici rizika:

Nedostatak sredstava, izostanak suradnje.   


    
Sinopsis projekta   „Aqua aerobik – snaga je u vodi"  Sinopsis projekta „Aqua aerobik – snaga je u vodi" Minimiziraj

CILJ PROJEKTA:
- Proširiti znanje o važnosti tjelesne aktivnosti u životu kao i u samoj fizioterapiji/rehabilitaciji.
- Objasniti način funkcioniranja aerobnih vježbi u vodi, te kako ih pravilno izvoditi, tj. poboljšati.
- Razviti svijest o prevenciji bolesti uzrokovanim nedostatkom tjelesne aktivnosti
- Pregled stručnih članaka na ovu temu te izrada vježbi kojima se pomoću vode poboljšavaju funcije lokomotornog i kardiorespiratornog sustava
- Upoznati se sa svim benefitima vode

SAŽETAK
  
Aqua aerobik, poznat još i kao aerobik u vodi, najnoviji je princip vježbanja prihvaćen u cijelom svijetu, a uključuje glazbu i tjelesnu aktivnost. Za ovakvo vježbanje u vodi nije potrebno znati plivati, a u njemu mogu sudjelovati ljudi različite tjelesne kondicije što je velika prednost ove aktivnosti. Trening je siguran i efikasan, a pruža dobru zabavu i osjećaj. Iako je sličan aerobiku na kopnu, u kojoj se fokusira na srčani trening, aerobik u vodi razlikuje se od toga što dodaje komponentu otpornosti na vodu i plutajuću komponentu. Iako se otkucaji srca ne povećavaju koliko i u kopnenom aerobiku, srce radi jednako teško i podvodna vježba zapravo pumpa više krvi u srce. Vježbanje u vodi nije samo aerobik, nego i trening snage orijentiran zbog otpora vode. Pomicanje tijela kroz vodu stvara otpor koji će aktivirati mišićne skupine. Osobe koje nisu pretjerano fizički aktivne uživat će u aqua aerobiku, pretilim ljudima koristit će njegove dobrobiti jer je u sat vremena moguće izgubiti do 600 kcal, dok će se starijima svidjeti jednostavnost i lakoća izvedbe. Gravitacija u vodi djeluje slabije, zbog čega se osjećamo lakšima te je vježbanje lakše i manje naporno, a hidrostatski tlak utječe na naše pokrete. Vježbanje može biti nalik tipičnom aerobiku te se može izvoditi u raznim pozicijama i koreografskim figurama, a također je moguće provoditi vježbe jačanja mišića. Za pravilno vježbanje osoba treba biti uronjena u vodu temperature između 20 i 25º C, što daje osjećaj opuštenosti mišića i vodi do eliminacije mišićne kontrakcije. Cijeli koštano-zglobni sustav se rasterećuje, zbog čega se ova tjelesna aktivnost preporuča osobama koje pate od osteoporoze, imaju bolove u leđima i zglobovima ili visoki krvni tlak.

1. ETAPA (travanj 2019.)
1. dogovor učenika i mentora škole o izboru i prijavi projekta na 13. Smotri Dana E- medice 2. zbor naziva projekta „Aqua aerobik – snaga je u vodi“
3. izrada okvirnog plana projekta
4. ideja projekta je:
- proučiti bolesti i ozljede kod kojih je indicirana i kontraindicirana tjelesna aktivnost u vodi
- poticati kulturu vježbalaštva i rekreacije
- temu projekta uključiti kao sastavni dio nastavnih cjelina strukovnih predmeta
- poticati učenike na samostalno vođenje, analizu, usporedbu, odlučivanje, rješavanje problema, iznošenje stavova, diskusiju i izradu projekta u svrhu edukacije i pripreme za cjeloživotno učenje, napredovanje i istraživački rad u struci
- potaknuti razvoj osobnog mišljenja i vježbanje sukoba mišljenja između sudionika
- poticati učenike na timski rad i suradnju
- prikazivanje projekta na ozbiljan, zanimljiv i edukativan način
- povećati interes za istovremeno proučavanje različitih izvora znaja u svrhu istraživanja, osmišljavanja i izvođenja projekta
- učiniti istraživanje i učenje interesantim i zabavnim
- potaknuti i educirati druge učenike kako bi se uključili u slične projekte
- spoznavanje i učenje novih činjenica
- omogućiti u kasnijim fazama projekta izradu on-line sadržaja, pogodnih za e-learning
- razvoj strategija učenja i životnih vještina
- vršnjačka edukacija
- dogovor koordinatora i mentora oko prijave i ostvarivanja projekta
- najava projekta na Nastavničkom vijeću
- rješavanje problema
- stalna koordinacija i suradnja sa strukovnim voditeljima i koordinatorima škola
evidentiranje i dokumentiranje rada prve etape projekta

2. ETAPA (svibanj, lipanj 2019.)
1. stalna komunikacija, dodatna edukacija i praćenje rada na projektu
2. razmjena učeničkih ideja unutar pojedine škole suradnice kako provesti i ostvariti izradu projekta
3. razmjena informacija, koordinacija i dogovor o načinu provedbe projekta među školama suradnicama
4. određivanje aktivnosti po školama i dogovor za rokove u kojima se zadano treba ostvariti
5. početak učeničkih aktivnosti u izvedbi projekta
6. sudjelovanje na net-sastancima
7. praćenje izvedbe projekta, analiza učinjenog, uočavanje problema i rizika, rješavanje problema i stalna koordinacija i suradnja sa strukovnim voditeljima i koordinatorima škola, te voditeljem projekta "E-medica"
8. evidentiranje i dokumentiranje

3. ETAPA (rujan, listopad, studeni, prosinac 2019.)
1. analiza učinjenog, evaluacija 1. i 2. etape rada
2. planiranje nadogradnje projekta
3. komunikacija među školama suradnicama pomoću video konferencija
4. planiranje 1-2 razmjene učenika u svrhu analize učinjenog kao i dogovora o daljnjim koracima pri izvedi projekta, te u svrhu boljeg međusobnog upoznavanja i neformalnog druženja učenika
5. dogovor o načinu predstavljanja projekta koji je nastao kao produkt timskog rada škola suradnica
6. uvježbavanje predstavljanja projekta
7. ujedinjavanje aktivnosti u jedinstven projekt uz podjelu zadataka
8. evidentiranje i dokumentiranje rada

4. ETAPA (siječanj, veljača 2020.)
1. dorada i uvježbavanje izvođenja projekta
2. komunikacija među školama suradnicama pomoću net sastanaka
3. praćenje rokova za završavanje i slanje gotovih projekata
4. prijava sudionika

5. ETAPA (ožujak 2020.)
- Sudjelovanje na 13. Smotri "Dani E-medica 2020" i predstavljanje projekta


    
Razmjena učenika Šibenik-Beograd-Sarajevo u okviru veše zajedničkih projekta  Razmjena učenika Šibenik-Beograd-Sarajevo u okviru veše zajedničkih projekta Minimiziraj

 
Razmjena učenika Šibenik-Beograd-Sarajevo u okviru veše zajedničkih projekta
(25. - 27. rujna 2019.)



  Razmjena učenika Medicinske škole, Zubotehničke škole Beograd, Zubotehničke škole Sarajevo te Farmaceutsko-fizioterapeutske škole Beograd, koje rade na projektima „Uzroci i posljedice kliničke smrti”, „Terapija glazbom”, „Kuga kroz povijest” i „Aqua aerobic-snaga je u vodi” održana je od 25. do 27. rujna 2019. Domaćin razmjene bila je Medicinska škola u Šibeniku.

   Prvi dan učenici i mentori koji rade na projektima, te ravnatelji škola, imali su prvi radni sastanak u prostorima škole. Nakon uvodnog upoznavanja, koordinatorica Medicinske škole i organizatorica ove razmjene Snježana Žaja i ravnateljica Aleksandra Acalin povele su goste u razgledavanje škole te im približile njen rad. Nakon toga, goste smo proveli starom gradskom jezgrom Šibenika, upriličili vožnju brodom kroz šibenski kanal te posjet tvrđavi sv. Nikole. Uslijedio je popodnevni odmor, a potom su gosti posjetili najljepšu ljetnu pozornicu u ovom dijelu Europe na tvrđavi Sv. Mihovila, zaštitnika grada Šibenika.
   Drugi dan započeo je također okupljanjem u školi, a nastavio se obilaskom katedrale Sv. Jakova, spomenika s liste UNESCO-vog kulturnog nasljeđa, te primanjem župana Šibensko kninske-županije Gorana Pauka u Gradskom muzeju. Nakon domjenka kod župana, učenici i mentori vratili su se u školu na radni dio. Na radnom dijelu, po projektima, učenici i mentori napravili su plan za provedbu istih, te izmijenili kontakte i dogovorili načine daljnje komunikacije. Školama koje nisu bile na razmjeni, a sudjeluju u projektima, poslati će se zapisnici s radnog dijela razmjene, po projektima. Poslijepodne drugog dana razmjene je bilo slobodno za neformalno druženje učenika, a večer za njihove mentore.
    Treći dan druženja završili smo izletom brodom u Nacionalni park Krka. Drage goste ispratili smo u 19 sati. Dojmovi ovog susreta iznimno su pozitivni te se veselimo sljedećoj razmjeni i zajedničkom sudjelovanju u izradi i realizaciji projekta.

 Dojmovi učenika:
    „Učenici Medicinske škole u Šibeniku su veoma slični nama. Nasmejana lica, topli pogledi i zagrljaji bili su samo uvod u naša nova prijateljstva. Priredili su nam veliko iznenađenje, a to je bio obilazak grada ispunjen istorijskim znamenitostima, arhitekturom, prirodom i pejzažima koji krase prelepi Šibenik.”: Antea Vuković

   „Ponele smo veliki broj uspomena, naučile o primorskom životu stanovnika Šibenika, njihovoj kulturi i znamenitostima, i čak probale ukusne žižule. Simpatičana naziv i sladak ukus ove voćkice iz Šibenika je našim stomacima ostavio nezaboravnu uspomenu.”: Katarina Pešić

   „Šibenik, grad topline i ljubavi biće na posebnom mestu u našim uspomenama, a mi se nadamo novim susretima sa našim drugarima. Beograd, grad širokog srca, ih željno očekuje i raduje ponovnom susretu. Na ovakvim osećanjima i toplini koju smo osetili za vreme putovanja zahvaljujemo našim domaćinima, i našim nastavnicima, koji su imali poverenja u nas, i učinili nas ponosnim jer smo deo naše Zubotehničke škole.”: Emilija Đorđević




    
Razmjena učenika u projektu    „Aqua aerobik – snaga je u vodi"  Razmjena učenika u projektu „Aqua aerobik – snaga je u vodi" Minimiziraj
Razmjena učenika

    
 Zahvaljujemo na potpori projektu „E-medica": Minimiziraj

  
© 2020 e-medica. Podržano od CARNet (www.carnet.hr) i CITUS d.o.o. (www.citus.hr)   Uvjeti uporabe  Izjava o privatnosti
DotNetNuke® is copyright 2002-2020 by DotNetNuke Corporation