en-UShr-HR
Traži
22. srpnja 2018. ..:: Projekti » Projekti u tijeku » Priča kao lijek ::..   Prijava
Projekt Škole za primalje, Zagreb:  „Priča kao lijek"  Projekt Škole za primalje, Zagreb: „Priča kao lijek" Minimiziraj

 
Priča kao lijek
 
Projekt Škole za primalje, Zagreb
 

    ŠKOLE SURADNICE:  1. Škola za primalje, Zagreb
2. Zdravstvena škola Split
 
Datum prijave:  17. ožujka 2018.
 
VODITELJI PROJEKTA:  1. Maja Feil Ostojić (majafeil@yahoo.com), Škola za primalje, Zagreb
2. Lorina Miše
, Zdravstvena škola Split
 
Koordinatori 1. Maja Feil Ostojić (majafeil@yahoo.com), Škola za primalje, Zagreb
2. Sanja Perić
(sanja.peric3@skole.hr), Zdravstvena škola Split
 
Nositelj Škola za primalje, Zagreb
 
UČENICI
 
1. Jelena Vulić, Škola za primalje, Zagreb
2. Anamarija Pacek
, Škola za primalje, Zagreb
3. Antonia Krakić
, Škola za primalje, Zagreb
4. Barbara Zokić
, Zdravstvena škola Split
5. Iva Dedić
, Zdravstvena škola Split
 
Ciljna skupina
 
Djeca, trudnice, mlade majke. 
Ciljevi projekta: 
 

Kroz pričanje priča olakšati boravak djece u bolnicama te pripremu trudnica za porođaj.
 

Zadaci: 
 
Istražiti pomaže li pričanje pozitivnih priča o trudnoći i porođaju pozitivnom iskustvu poroda
Istražiti olakšava li pričanje priča boravak djece u bolnicama
 
Suradnici   
 
Mjesto provedbe KBC Sestara milosrdnica Zagreb, Škola za primalje Zagreb. 
 
Vrijeme trajanja (faze) 1. Planiranje projekta (do lipnja 2018.)
2. Provedba projekta (rujan 2018. – veljača 2019.)
 
Očekivani rezultati Očekujemo da će trudnice koje su osnažene slušanjem pozitivnih priča o iskustvu porođaja doživjeti pozitivnije iskustvo vlastitog poroda i početka roditeljstva. Također očekujemo da se na radionicama i susretima trudnica i iskusnih majki dogode prijateljstva koja će dugoročno pozitivno utjecati na njihovo roditeljstvo.
Pričanje priča u bolnici trebalo bi pozitivno utjecati na doživljaj dječjeg boravka u bolnici kako za djecu tako i za njihove roditelje, a nadamo se i za osoblje bolnice.
 
Čimbenici rizika:

Nepronalazak škola partnera za sudjelovanje u projektu
Slab odaziv trudnica na radionice pričanja priča


    
Sinopsis projekta   „Priča kao lijek"  Sinopsis projekta „Priča kao lijek" Minimiziraj
  • CILJ PROJEKTA: istražiti mogućnosti terapijskog pričanja priča
  • ISHODI:
    - Poboljšati kvalitetu boravka djece u bolnicama, pogotovo koja su duže hospitalizirana
    - Pomoći djeci i roditeljima da kroz takvu aktivnost razgovaraju o teškoćama s kojima se susreću
    - Pomoći trudnicama u pripremi za porođaj i majčinstvo
  • CILJNA SKUPINA: trudnice, djeca u bolnicama
  • VREMENSKO TRAJANJE PROJEKTA: lipanj 2018. – veljača 2019.
  • MJESTO PROVEDBE: Škola za primalje, KBC Sestara milosrdnica, škole partneri koje se uključe u projekt
  • KOORDINATOR: Maja Feil Ostojić, prof.
  • MENTOR: Maja Feil Ostojić, prof.
  • UČENICE: Antonia Krakić, Jelena Vulić, Anamarija Pacek (za sada)

* NAČIN PROVEDBE PROJEKTA:
 
1. DIO: TRUDNIČKE PRIČAONICE
- Organizirali bismo radionice za trudnice na kojima bismo okupljali trudnice i iskusne majke s pozitivnim iskustvom poroda.
- Kroz razmjenu pozitivnih iskustava te slušanje tih pozitivnih iskustava, trudnice bi osnažene ušle u iskustvo porođaja i majčinstva.
- Radionice bismo organizirale 1x mjesečno u prostorima škole od rujna 2018. do veljače 2019. (ukupno 6 radionica)
- Kao buduće primalje i same smo na praksi svjedočile i prisustvovale brojnim lijepim iskustvima poroda te bismo i te priče podijelile s trudnicama
- Nakon svake radionice pratili bismo trudnice koje su prisustvovale te ih zamolile da nam se jave nakon porođaja da nam ispričaju svoje iskustvo te bismo tako mogli znati koliko su im ovakve radionice pomogle
- Hrvatska udruga doula organizira slične radionice te bismo se povezali s njima te ih posjetili da saznamo i njihova iskustva

2. DIO: PRIČE ZA DJECU:
- U dogovoru s osobljem pedijatrijskog odjela dolazili bismo na odjel u određenom rasporedu prilagođenom kućnom redu odjela i pričali djeci priče
- Učenice uključene u projekt bi se izmjenjivale te bi po dvije u paru jednom tjedno odlazile na odjel pričati priče
- Priče bi odabirali i pripremali u dogovoru s profesoricom
- Priče se ne bi čitale nego pripovijedale
- Projekt bi se provodio u periodu od rujna 2018. do veljače 2019.
- Od roditelja, djece te osoblja odjela tražili bismo povratne informacije o utjecaju priča na djecu i njihovo iskustvo boravka u bolnici

3. DIO: RAZMJENE UČENIKA:
- U sklopu projekta dogovorili bismo razmjene učenika te prisustvovanje kako radionicama za trudnice tako i pričanju priča na odjelima
- Također je suradnja planirana u pripremama priča te njihovom odabiru, preporukama i iskustvima nakon pričanja pojedine priče
- Kao rezultat projekta može proizaći knjižica priča za djecu i knjižica pozitivnih priča s poroda

IDEJA IZ KOJE PROIZLAZI PROJEKT: ZAŠTO PRIČATI I DIJELITI PRIČE?
Svaka majka sa iskustvom poroda tu priču nosi sa sobom čitav život. Pričanje priča i njihovo slušanje nam daje odličnu pripremu za iskustvo trudnoće i poroda. Slušanjem ne možemo proći ono što nam donosi direktno iskustvo, ali se djelomice možemo pripremiti - i mentalno, i emocionalno, i duhovno i intelektualno.
Kroz dijeljenje te priče u sigurnoj i podržavajućoj atmosferi majke pronalaze razumijevanje jedna za drugu te dobivaju siguran prostor i vrijeme kako bi dokraja razotkrile svoje iskustvo – bilo pozitivno, bilo negativno. Ovakav način rada pruža osjećaj da nisu usamljene u svojim emocijama koje često nisu one društveno prihvatljive. Od istinskog veselja do istinske tuge, seksualnog uzbuđenja do ravnodušnosti… spektar emocija dešava se u tom intenzivnom događaju.
Pričanje priče liječi, ponajviše osobu koja je priča, a zatim i slušatelje. Isto tako daje inspiraciju i uvid svima u tom sigurnom krugu.
U sklopu našeg projekta radili bismo s djecom koja su dugo hospitalizirana te bismo pokušali kvalitetno i osmišljeno provesti vrijeme s njima, razveseliti ih, „maknuti“ iz bolničke svakodnevice u svijet priča, dati im priliku da i oni budu dio priče, ponekad čak i da je sami kreiraju. Kroz brojne priče nastojali bismo preusmjeriti pažnju naših mališana na neke druge teme koje su redovito poučne i vrijedne, poput prijateljstva, pomaganja, altruizma, hrabrosti, dobrodušnosti. Redovito pripovijedanje djeci može pomoći u razvijanju i jačanju koncentracije te u razvoju mašte.

Priče koje bi djeca slušala pripadaju raznim područjima: od klasičnih bajki do narodnih pripovijetki te modernih priča.

Moć priče kao lijeka shvaćana je i primjenjivana tijekom cijele ljudske povijesti. Terapeutske priče se mogu opisati kao priče koje pomažu vratiti izgubljenu ravnotežu ili osjećaj cjelovitosti. Kad se djeci pričaju takve priče, na vidjelo izlazi potencijal priče da obnovi ravnotežu u određenom ponašanju ili situaciji. Pričanje priča je jedna od strategija kojom se djeci pomaže da se suoče s problemima s kojima se susreću u svojim životima, proživljavajući različita rješenja kroz junake priča.


    
Razmjene u projektu    „Priča kao lijek"  Razmjene u projektu „Priča kao lijek" Minimiziraj

 
1. razmjena


    
 Zahvaljujemo za potporu projektu E-medica: Minimiziraj

  
© 2018 e-medica. Podržano od CARNet (www.carnet.hr) i CITUS d.o.o. (www.citus.hr)   Uvjeti uporabe  Izjava o privatnosti
DotNetNuke® is copyright 2002-2018 by DotNetNuke Corporation