en-UShr-HR
Traži
25. veljače 2020. ..:: Projekti » Projekti u tijeku » Terapija plesom i pokretom ::..   Prijava
Projekt Srednje škole Koprivnica:  „Terapija plesom i pokretom"  Projekt Srednje škole Koprivnica: „Terapija plesom i pokretom" Minimiziraj

 
Terapija plesom i pokretom
 
Projekt Srednje škole Koprivnica
 

    ŠKOLE SURADNICE:  1. Srednja škola Koprivnica
2. Škola suvremenog plesa Ane Maletić Zagreb
3. Zrakoplovna tehnička škola Rudolfa Perešina
4. Medicinska škola Šibenik
5. Srednja škola Čakovec
 
Datum prijave:  31. svibnja 2019.
 
VODITELJI PROJEKTA:  1. Petra Šimunić (petra.simunic9@skole.hr) Srednja škola Koprivnica
2. Biserka Šavora
(bsavora@gmail.com) Škola suvremenog plesa Ane Maletić
3. Jelena Jelekovac Lukac (jjelekovac@gmail.com) Zrakoplovna tehnička škola Rudolfa Perešina
4. Željka Turčinov
(zeljkaturcinov@net.hr) Medicinska škola Šibenik
5. Ivana Jurankov
(ivanapt@gmail.com) Srednja škola Čakovec
 
Koordinatori 1. Petra Šimunić (petra.simunic9@skole.hr) Srednja škola Koprivnica
2. Biserka Šavora
(bsavora@gmail.com) Škola suvremenog plesa Ane Maletić
3. Jelena Jelekovac Lukac (jjelekovac@gmail.com) Zrakoplovna tehnička škola Rudolfa Perešina
4. Snežana Žaja
(crnica24@gmail.com) Medicinska škola Šibenik
5. Nikolina Zaplatić Degač
(nzaplatic@hotmail.com) Srednja škola Čakovec

 
Nositelj  Srednja škola Koprivnica
 
UČENICI
 
1. Victoria Savić, Srednja škola Koprivnica
2. Ana Marija Friščić
, Srednja škola Koprivnica
3. Tea Barčanec
, Srednja škola Koprivnica
4. Karla Žuglić
, Škola suvremenog plesa Ane Maletić
5. Damian Vereš
, Škola suvremenog plesa Ane Maletić
6. Mia Marić, Zrakoplovna tehnička škola Rudolfa Perešina
7. David Buntak, Zrakoplovna tehnička škola Rudolfa Perešina
8. Petra Rajić, Medicinska škola Šibenik
9. Kristina Kunčić, Medicinska škola Šibenik
10. Chiara Tokić, Medicinska škola Šibenik
11. Alen Hajdarović
, Srednja škola Čakovec
12. David Baranašić
, Srednja škola Čakovec
 
Ciljna skupina
 
Srednjoškolci/ke ali i svi ostali koji plešu (iz zabave, rekreativno ili profesionalno)
 
Ciljevi projekta: 
 

- proučavanje različitih izvora znanja u svrhu informiranja, istraživanja, analiza i usporedbi
- rješavanje problema, iznošenje stavova, rasprave, odlučivanje, kritičko mišljenje
- timski rad/suradnja i vršnjačka edukacija
- traženje odgovora na pitanja:
Koje se bolesti i stanja mogu liječiti terapijom plesom i pokretom?
Kako psihoterapija plesom i pokretom djeluje na pojedinca?
Koji se pokreti koriste u psihoterapiji plesom i pokretom?
Tko može provoditi terapiju plesom i pokretom?
 

Zadaci: 
 
- proučiti dostupnu literaturu (knjige, časopisi, web…) - o terapiji plesom i pokretom te postojećim istraživanjima ove teme, posjetiti Polikliniku SUVAG i Waldorfsku školu
- čuti stručno predavanje, razgovarati s predavačem
- razgovarati s psihoterapuetima koji prakticiraju terapiju plesom i pokretom
- prisjetiti se znanja koja su učenici stekli radeći na projektu “Što mozak zna o plesu”
- usporediti stavove i mišljenja o svrsi i važnosti terapije plesom i pokretom
- dogovoriti se o sadržaju i načinu prezentiranja projekta
- razmijeniti se s učenicima suradničkih škola
- pripremiti i prezentirati rad
 
Suradnici - Vedrana Kurjan Manestar, prof. pedagogije, gestalt psihoterapeut, EAGT, ECP,
psihoterapeut pokretom i plesom (RDMP)
- Centar za terapiju kroz ples i pokret "Terpsichore"
- Poliklinika SUVAG
- Waldorfska škola
 
Mjesto provedbe Škole sudionice u projektu, Poliklinika SUVAG i Waldorfska škola
 
Vrijeme trajanja (faze) Svibanj 2019. – ožujak 2020.
Odabir teme projekta (svibanj 2019.)
Odabir škola u suradnji (lipanj 2019.)
Pregled i odabir literature, slušanje predavanja - dogovor daljeg tijeka projekta i zadataka, sužavanje/širenje teme (lipanj 2019.)
Rad na projektu i posjeta navedenim ustanovama (rujan 2019. - siječanj 2020.)
Prva razmjene učenika (rujan 2019.)
Druga razmjena učenika (listopad 2019. )
Treća razmjena učenika (studeni 2019.)
Četvrta razmjena učenika (siječanj 2020.)
Završne aktivnosti i izrada prezentacije projekta (veljača 2020.)
 
Očekivani rezultati Spoznati kako djeluje terapija plesom i pokretom na specifične bolesti te kakvi su rezultati liječenja.
 
Čimbenici rizika:

Vremenska ograničenja.


    
Sinopsis projekta   „Terapija plesom i pokretom”  Sinopsis projekta „Terapija plesom i pokretom” Minimiziraj

Dosadašnje spoznaje
   Radeći na prošlogodišnjem projektu „Što mozak zna o plesu” saznali smo mnogo o ulozi mozga kod plesa. Ples prati čovjeka od pamtivijeka, a u svojim počecima, ples je bio motorička reakcija na određene emocije. Danas, ples ima rekreacijsku, pedagošku, scensku i terapijsku funkciju. Plesna terapija temelji se na ideji da su tijelo i um nerazdvojni te na primjeni plesa i pokreta kao kreativnog procesa, a cilj joj je integrirati emocionalne, kognitivne, socijalne i tjelesne karakteristike svakog pojedinca. Tako će promjene u pokretima djelovati na cjelokupno stanje osobe. Terapija plesom može se koristiti za liječenje teških poteškoća i bolesti, kao što su: gluhoća i nagluhost, sljepoća i slabovidnost, autizam, mentalna retardacija, prihvaćanje invalidnosti i mnogih drugih teškoća i bolesti. Upravo ta terapijska uloga plesa u prevenciji i liječenju nekih bolesti je tema našeg ovogodišnjeg projekta.

CILJ PROJEKTA
Ovim projektom želimo saznati kolika je
moć” plesa u terapiji određenih bolesti te koje su to bolesti koje se mogu prevenirati i/ili liječiti plesom i pokretom.

Koncepcija rada i metodološki postupci
   Udružit ćemo naše sinergije, sastat ćemo se i razmijeniti naša znanja i iskustva prije te nakon obrade stručne literature, čuti stručna predavanja na temu terapije pokretom i plesom te posjetiti Polikliniku SUVAG gdje se koristi pokret u rehabilitaciji i radu s djecom koja imaju problema sa sluhom i govorom. Također, posjetit ćemo Waldorfsku školu u kojoj učenici imaju predmet Euritniju. Euritmija je izvedbena umjetnost i terapijska metoda, pri čemu se pojedine vježbe izvode u skladu s oboljenjem i propisanom liječničkom terapijom.
   Nakon stručnih predavanja, sažet ćemo i raspraviti koja su to stanja i bolesti za koje se može propisati terapija plesom i pokretom, tko ju može propisati, a tko primjenjivati u svrhu liječenja. Tijekom rada na projektu, organizirat ćemo razmjene učenika i mentora škola suradnica te stalnom razmjenom informacija putem društvenih mreža i e-mail-a.
   Kroz provođenje projekta cilj nam je razvijanje timskog rada učenika, poticanje na samostalnost kod pretraživanja stručne i znanstvene literature, poticanje kritičkog mišljenja i kreativnosti te pozitivne komunikacije, međusobnog uvažavanja ideja i prijedloga za provedbu projekta.


    
Druga razmjena učenika u projektu „Terapija plesom i pokretom“ (15. studenoga 2019.)  Druga razmjena učenika u projektu „Terapija plesom i pokretom“ (15. studenoga 2019.) Minimiziraj

 
Druga razmjena učenika u projektu „Terapija plesom i pokretom“
(15. studenoga 2019.)



   Druga razmjena učenika u projektu „Terapija plesom i pokretom” održana je 15. studenoga 2019. u Zagrebu.
  U razmjeni su sudjelovali učenici Srednje škole Čakovec Alen Hajdarović i David Baranašić, Škole suvremenog plesa Ane Maletić Zagreb Damian Vereš i Karla Horvat, Zrakoplovne tehničke škole Rudolfa Perešina Zagreb David Buntak, Medicinske škole Šibenik Petra Rajić i Kristina Kunčić te Srednje škole Koprivnica Victoria Savić, Tea Barčanec i Ana Marija Friščić.


   Sudjelovali smo na radionici „Pokretom do govora“ u poliklinici Suvag. Temelj radionice je poticanje govorno-jezičnog razvoja kroz pokret i ples.
   Profesorica Dijana Mery Sarajlija uvela nas je u način rada Poliklinike, upoznala nas s verbotonalnom metodom koja se primjenjuje u rehabilitaciji djece oštećena sluha i govora, te spomenula akademika Petra Guberinu kao osnivača same Poliklinike. Praktično smo sudjelovali u vježbama i igrama kojima se nastoji osvijestiti važnost prostornih odnosa i utjecaj plesnog pokreta na psihološko stanje pojedinca te ustanovili kako je neverbalna komunikacija (pokret) važna u razumijevanju verbalne.
   Smatramo da je radionica vrlo poučna i zanimljiva, potiče djecu, ali i odrasle na sudjelovanje, provodi se u opuštenoj atmosferi te nam pomaže da se lakše i sigurnije izrazimo u svakodnevnom životu.

   Nakon poučnog predavanja i radionice, uputili smo se u Školu suvremenog plesa Ane Maletić na razmjenu ideja i podjelu daljnjih zadataka.


    
Prva razmjena učenika u projektu „Terapija plesom i pokretom“ (3. listopada 2019.)  Prva razmjena učenika u projektu „Terapija plesom i pokretom“ (3. listopada 2019.) Minimiziraj

 
Prva razmjena učenika u projektu „Terapija plesom i pokretom“
(3. listopada 2019.)



   U četvrtak, 3. listopada 2019. godine učenici Srednje škole Čakovec Alen Hajdarović i David Baranašić, Škole suvremenog plesa Ane Maletić Zagreb Damian Vereš i Karla Horvat, Zrakoplovne tehničke škole Rudolfa Perešina Zagreb David Buntak i Srednje škole Koprivnica Victoria Savić, Tea Barčanec i Ana Marija Friščić, koja je ujedno i nositelj projekta pod nazivom „Terapija plesom i pokretom“ posjetili su centar za terapiju plesom i pokretom „Terpsichore“ u Zagrebu.
   U centru nas je ugostila Vedrana Kurjan Manestar prof. pedagog, Gestalt psihoterapeut i arts psihoterapeut pokretom i plesom. Gospođa Vedrana nas je ljubazno primila u svoj prostor gdje održava terapije plesom.


   Na početku samog druženja, objasnila nam je što je to terapija plesom odnosno gestalt psihoterapija i arts psihoterapija te na koji se način ona izvodi. Kada smo ukratko čuli teorijski dio, ubrzo smo krenuli i na praktični gdje smo se svi upoznali na zabavan način pomoću igre. Zatim smo u sve to dodali malo mašte i kreativnosti pa je svatko uz svoje ime morao izvesti neki pokret.
    Na kraju je svako od nas imao svoj pokret i uz pomoć glazbe, zajedno smo izveli zanimljivu „koreografiju“ i usput se dobro upoznali i zabavili.
 
    Žao nam je što naši suradnici iz Medicinske škole Šibenik nisu mogli biti sa nama. Vedrana nam je pokazala još par vježbica i približila nam činjenicu da pokret koji izvodimo u određenom trenutku može bitno utjecati na naše raspoloženje.

   Na kraju kada se sve zbroji, imali smo zanimljivo i zabavno predavanje i druženje u kojem smo puno naučili te se još jednom zahvaljujemo na gostoprimstvu.
   Nakon radionice otišli smo na konstruktivnu kavu gdje smo razmijenili dojmove i zadatke za sljedeću razmjenu.


    
 Zahvaljujemo za potporu projektu E-medica: Minimiziraj

  
© 2020 e-medica. Podržano od CARNet (www.carnet.hr) i CITUS d.o.o. (www.citus.hr)   Uvjeti uporabe  Izjava o privatnosti
DotNetNuke® is copyright 2002-2020 by DotNetNuke Corporation